

Захід організовано Національною академією педагогічних наук України, Інститутом обдарованої дитини НАПН України, Національним центром «Мала академія наук України» з метою обговорення актуальних наукових і практичних проблем ідентифікації обдарованих учнів в освітньому середовищі та соціумі, обмін досвідом практичної роботи з діагностики та моніторингу обдарованості.
До участі у семінарі зареєструвалися 2180 учасників з усіх регіонів України. Учасники семінару долучилися до обговорення наступних напрямків:
- робота з обдарованими дітьми та молоддю в умовах воєнного стану,
- основні тенденції та сучасні підходи до ідентифікації обдарованих учнів,
- педагогічна діагностика обдарованості,
- освітні та інформаційно-цифрові технології в діагностиці та супроводі розвитку обдарованої особистості,
- моніторинг розвитку обдарованості в освітньому процесі.
На пленарному засіданні семінару було представлено 23 доповіді. У виступах учасниками семінару наголошено на динаміці змін в освітньому середовищі, що наклало свій відбиток як на діагностику, так і на супровід розвитку обдарованості учнів. Учасники семінару дійшли згоди, що успішна ідентифікація обдарованості є основною умовою розвитку та становлення обдарованої особистості. Така робота повинна здійснюватися із урахуванням особливостей, притаманних обдарованим у тій чи іншій сфері, адже обдарованість може проявлятися в одній або декількох сферах (наприклад, інтелектуальна, творча, мистецька, лідерська) або в певній академічній галузі (зокрема, мова, математика чи наука). Учасники семінару наголосили на тому, що не варто розраховувати на ефективність підтримки обдарованих учнів в освітньому процесі без вчасної та науково обґрунтованої діагностичної роботи, що охоплюватиме психологічну, педагогічну діагностику, опитування батьків та однолітків, а також самооцінювання учня.
Жваве обговорення учасників семінару викликали підняті проблеми системності діагностичної та моніторингової роботи, моніторингу розвитку обдарованості учнів на уроках та позашкільних заняттях, особливостей здійснення діагностики різних видів обдарованості, використання неспецифічних психодіагностичних тестів для ідентифікації обдарованих дітей.
Учасниками семінару позитивно оцінено можливість продуктивного професійного спілкування з теми ідентифікації обдарованості. За результатами обговорення актуалізовано значущість цілеспрямованої діагностичної та моніторингової роботи закладів освіти усіх рівнів.
Підготовлено до друку збірник матеріалів, у якому розміщено 90 публікації наукового і практичного досвіду учасників семінару.
Відеозапис заходу можна переглянути за покликанням:
https://www.facebook.com/page.iod/videos/732483174556682