
ПІДРОЗДІЛИ ІНСТИТУТУ ТА НАПРЯМИ РОБОТИ



ВІДДІЛ ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ
ВІДДІЛ ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ
- Проведення фундаментальних і прикладних досліджень феномену обдарованості та пов'язаних з цим проблем.
- Розроблення психолого-педагогічних основ розвитку обдарованості відповідно до напрямів творчої діяльності.
- Дослідження соціально-психологічних аспектів взаємодії обдарованої дитини та суспільства.
- Розроблення різних моделей організації навчально-виховного процесу в навчальних закладах різних типів з урахуванням особливостей взаємодії особистості обдарованої дитини з природним, предметним та соціально-культурним середовищем.
- Формування суспільно-громадської думки щодо державного значення роботи з обдарованими дітьми та молоддю.


ВІДДІЛ ДІАГНОСТИКИ ОБДАРОВАНОСТІ
ВІДДІЛ ДІАГНОСТИКИ ОБДАРОВАНОСТІ
- Розробка методичних основ діагностики інтелектуальної обдарованості.
- Комплексна особистісна діагностика обдарованості осіб різного віку.
- Проектування моделі особистісно-розвивального середовища для комплексної діагностики обдарованої дитини.
- Виявлення і підтримка обдарованості у процесі дизайн-діяльності, якою забезпечується синтез наукової, художньої і технічної творчості.
- Розробка і апробація методики ігродизайну для виявлення домінанти обдарованості.
- Створення, апробація і сертифікація сучасних методик діагностики обдарованості.
- Дослідження проблеми сенситивності феномену обдарованості.


ВІДДІЛ ПРОЕКТУВАННЯ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОСТІ
ВІДДІЛ ПРОЕКТУВАННЯ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОСТІ
- Створення навчально-виховної системи "Проектування особистісно-розвивального змісту навчально-виховного процесу для інтелектуально обдарованої дитини".
- Розробка системи взаємопов'язаних психолого-педагогічних технологій, що має забезпечити послідовність навчально-виховного процесу, взаємодію учасників навчально-виховного процесу залежно від поставлених цілей і завдань системи освіти України та задач особистісного розвитку учня.
- Розробка та застосування особистісно-розвивальних освітніх технологій у загальноосвітніх навчальних закладах.
- Проведення теоретико-практичних досліджень з питань створення умов для соціалізації особистості, ефективного включення вихованців у різні форми сумісної та колективної діяльності.
- Науково-методична підтримка створення регіональної системи сприяння пошуку, виявлення, розвитку і підтримки обдарованих дітей та молоді.


ВІДДІЛ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ ОБДАРОВАНИХ
ВІДДІЛ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ ОБДАРОВАНИХ
- Розробка інформаційних моделей навчання, концепції та технологічної основи забезпечення підтримки процесів творчого розвитку учнів.
- Створення інформаційних ресурсів - веб-сайту Інституту обдарованої дитини, електронної бібліотеки педагогіко-психологічних матеріалів з питань обдарованості, Всеукраїнського шкільного порталу «Острів знань».
- Розроблення інтелектуальних інформаційних середовищ навчального призначення.
- Створення єдиного багатошарового інформаційного середовища із змістом, який повинен задовольнити кожного співробітника, мінімізуючи час на пошук необхідних матеріалів.
- Створення технологічної бази для організації, підтримки і розвитку творчої діяльності дітей та молоді на основі інформаційних ресурсів.


НАУКОВО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ВІДДІЛ
НАУКОВО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ВІДДІЛ
- Сприяння розвитку мережі інституцій і організацій для роботи з обдарованими дітьми та молоддю.
- Проведення інформаційно-просвітницької діяльності, спрямованої на формування середовища обдарованої дитини.
- Планування, організація та проведення виставок художньої та технічної творчості обдарованих дітей та молоді, круглих столів, навчальних курсів, науково-практичних семінарів, всеукраїнських та міжнародних конференцій з психолого-педагогічних питань виховання обдарованих дітей та молоді.


ВІДДІЛ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ
ВІДДІЛ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ
- Забезпечення реалізації державної політики у галузі розвитку інтелектуально обдарованих дітей, підлітків та молоді.
- Планування, організація і контроль виконання науково-дослідних робіт.
- Своєчасне виконання доручень і розпоряджень керівництва Інституту з питань, що входять до компетенції Відділу.
- Сприяння у підготовці та перепідготовці кадрів, що працюють з обдарованими дітьми.
- Розробка та впровадження інноваційних форм освіти обдарованих дітей.
- Інформаційно-методичне забезпечення з питань розвитку та соціалізації інтелектуально обдарованих дітей, підлітків та молоді.