
ПІДРОЗДІЛИ ІНСТИТУТУ ТА НАПРЯМИ РОБОТИ



ВІДДІЛ ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ
ВІДДІЛ ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ
- Проведення фундаментальних і прикладних досліджень феномену обдарованості та пов'язаних з цим проблем.
- Розроблення психолого-педагогічних основ розвитку обдарованості відповідно до напрямів творчої діяльності.
- Дослідження соціально-психологічних аспектів взаємодії обдарованої дитини та суспільства.
- Розроблення різних моделей організації навчально-виховного процесу в навчальних закладах різних типів з урахуванням особливостей взаємодії особистості обдарованої дитини з природним, предметним та соціально-культурним середовищем.
- Формування суспільно-громадської думки щодо державного значення роботи з обдарованими дітьми та молоддю.


ВІДДІЛ ДІАГНОСТИКИ ОБДАРОВАНОСТІ
ВІДДІЛ ДІАГНОСТИКИ ОБДАРОВАНОСТІ
- Забезпечення реалізації державної політики у галузі діагностики обдарованості дітей та юнацтва з метою виявлення, становлення, розвитку і самореалізації обдарованих дітей.
- Вивчення, узагальнення та поширення наукового досвіду з питань психодіагностики обдарованості.
- Розробка науково-методичних засад діагностики різних видів обдарованості, вивчення особливостей розвитку обдарованих учнів, використання сучасних інформаційних технологій у психодіагностиці обдарованості.
- Своєчасне виконання доручень і розпоряджень керівництва Інституту з питань, що входять до компетенції відділу.
Інформаційно-методичне забезпечення з питань діагностики обдарованих дітей та юнацтва.


ВІДДІЛ ПРОЕКТУВАННЯ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОСТІ
ВІДДІЛ ПРОЕКТУВАННЯ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОСТІ
- Створення освітніх моделей та проєктування освітніх систем з розвитку обдарованості.
- Проведення теоретико-практичних досліджень з питань психологічних засад становлення обдарованої особистості та педагогічних засад створення освітніх умов для розвитку її обдарованості.
- Пошук, вивчення та поширення інноваційних підходів, форм та методів освіти обдарованих дітей та молоді.
- Розробка інноваційних освітніх методик та технологій, які сприяють розвитку талантів учнів та розкриттю їх особистості, впровадження їх у закладах загальної середньої та позашкільної освіти.
- Науково-методична підтримка дослідницько-експериментального напряму в Малій академії наук України.
- Розвиток наукової освіти в Україні.


ВІДДІЛ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ ОБДАРОВАНИХ
ВІДДІЛ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ ОБДАРОВАНИХ
- З’ясування психічних якостей індивідів, які проектуються на площину їхньої пізнавальної і творчої діяльності.
- Дослідження специфіки зазначених якостей, притаманних обдарованим, які є носіями розумної поведінки.
- Дидактична інтерпретація специфічних механізмів пізнавальної і творчої діяльності обдарованих.
- Відображення дидактичних засад навчання обдарованих у змісті навчальних вправ і задач, стилі викладу навчального матеріалу.
- Методична реалізація базових змістових підвалин навчання обдарованих.
- Узагальнення переліченого вище у формі варіативних технологій в освіті обдарованих.


ВІДДІЛ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ
ВІДДІЛ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ
- Забезпечення реалізації державної політики у галузі розвитку інтелектуально обдарованих дітей, підлітків та молоді.
- Планування, організація і контроль виконання науково-дослідних робіт.
- Своєчасне виконання доручень і розпоряджень керівництва Інституту з питань, що входять до компетенції відділу.
- Сприяння у підготовці та перепідготовці кадрів, що працюють з обдарованими дітьми.
- Розробка та впровадження інноваційних форм освіти обдарованих дітей.
- Інформаційно-методичне забезпечення з питань розвитку та соціалізації інтелектуально обдарованих дітей, підлітків та молоді.


ВІДДІЛ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ
ВІДДІЛ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ
- Дослідження в галузі розвитку інтелектуального, академічного і творчого потенціалу обдарованих дітей та молоді.
- Педагогічна підтримка обдарованих дітей та молоді, сприяння когнітивному, психосоціальному та афективному зростанню обдарованих.
- Розроблення методичних матеріалів та інших ресурсів, які транслюють передовий досвід психолого-педагогічної підтримки обдарованих дітей.
- Пропедевтика, супровід розробки та реалізації освітніх програм для обдарованих дітей з акцентом на глибокий, концептуально складний, поглиблений зміст, множинний вибір, залучення різноманітних ресурсів громади, освітніх та наукових установ.
- Проведення науково-практичних заходів за результатами досліджень, представлення ефективних практик з розвитку когнітивних здібностей, які підтримують зростання та досягнення обдарованих дітей та молоді.


НАУКОВО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ВІДДІЛ
НАУКОВО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ВІДДІЛ
- Сприяння розвитку мережі інституцій і організацій для роботи з обдарованими дітьми та молоддю.
- Проведення інформаційно-просвітницької діяльності, спрямованої на формування середовища обдарованої дитини.
- Планування, організація та проведення наукових, науково-практичних заходів з тематики Інституту.
- Організація освітньої діяльності в Інституті.