
IV.1. Кількість упроваджених результатів наукових досліджень, отриманих упродовж 2021 року та 2020 року за видами продукції:
- наукова – 2;
- виробничо-практична – 10;
- навчальна – 3.
IV.2. Загальна характеристика про використання наукових результатів під час підготовки:
Результати наукових досліджень використано під час підготовки: рекомендацій науково-практичних заходів, які були проведені Інститутом у 2021 році.
IV.3. Узагальнена інформація про впровадження результатів наукових досліджень (друковані видання):
Кількість об’єктів упровадження результатів наукових досліджень, зокрема:
- закладів вищої освіти – 31,
- закладів загальної середньої освіти – 10,
- закладів післядипломної педагогічної освіти – 14,
- закладів позашкільної освіти – 2,
- установ, підприємств, організацій – 26, у тому числі підвідомчих установ НАПН України – 7;
Цільові групи користувачів результатів наукових досліджень:
- психологи, педагоги, соціальні педагоги навчальних закладів та закладів позашкільної освіти України, які працюють з обдарованими дітьми;
- психологи та педагоги, підготовлені до роботи з діагностики видів обдарованості дітей та молоді.
Динаміка впровадження результатів наукових досліджень та розробок упродовж звітного та року, що передує звітному покращилась, відбулось збільшення у середньому на 7 об’єктів впровадження.
IV.4. Узагальнена інформація про впровадження результатів наукових досліджень (електронні видання):
- Кількість розміщених у репозитарію Електронної бібліотеки НАПН України результатів наукових досліджень та розробок – 12 (із них 7 на розгляді);
- Динаміка завантажень результатів наукових досліджень та розробок упродовж звітного та року, що передує звітному, покращилась на 2131 скачування, у середньому 142 скачування однієї одиниці продукції;
- Кількість завантажень 15-ти результатів наукових досліджень та розробок з електронної бібліотеки ІОД НАПН України – 2167, у середньому 145 скачувань.
IV.5. Приклад успішної історії впровадження результатів наукових досліджень та розробок.
У ході виконання наукового дослідження «Теоретико-методичні засади інтеграції формальної і неформальної освіти обдарованих учнів на основі освітніх програм спеціалізованої освіти наукового спрямування» розроблено та реалізовано експериментальну освітню програму спеціалізованої освіти наукового спрямування «STEAM-уроки в музеї світового мистецтва» спільно з фахівцями Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків. Апробовано реальні шляхи інтеграції формальної і неформальної освіти через збагачення шкільної програми додатковими інтегрованими заняттями на рівні «вільного практикуму» в музеї світового мистецтва, узгодженими із змістом навчальних програм закладу загальної середньої освіти (з фізики, математики, географії, біології та ін.) у міждисциплінарній співпраці науковців, вчителів-предметників, музейних педагогів та мистецтвознавців.
Зокрема впроваджено навчальні програми «Вода і життя людини», «Коло і його властивості», «Світло і закони його поширення». Шляхом свот-аналізу, спостереження в процесі заняття, опитування учасників і батьків, виявило освітні потреби різних категорій учасників, ефективні методи організації навчального процесу в музеї.
Результати моніторингу впроваджень розглядаються на засіданнях вченої ради та на звітній конференції Інституту обдарованої дитини НАПН України.
Тема дослідження | Термін виконання | Упроваджені результати дослідження | Об’єкти впровадження результатів дослідження | Інформація щодо розміщення в Електронній бібліотеці НАПН України |
|
Електронна адреса видання в Електронній бібліотеці НАПН України |
Кількість завантажень з Електронної бібліотеки НАПН України | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
За 2021 рік | |||||
Теоретико-методичні засади діагностики когнітивних та особистісних чинників самовизначення щодо майбутньої професії обдарованих учнів ліцею (0119U100196) | 2019-2021 | Виробничо-практична продукція: Діагностика самовизначення щодо майбутньої професії обдарованих учнів ліцею : методичні рекомендації / Н. А. Бєльська, М. Ю. Мельник, М. М. Новогородська. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2020. – 36 с. |
ІППО – 11; Бібліотеки – 10; ЗЗСО – 4; Одержувачі обов’язкового безоплатного примірника видань України – 9; Електронні бібліотеки – 1; |
https://lib.iitta.gov.ua/723037/ | 103 |
Діагностика креативності у профорієнтаційній роботі : методичні рекомендації / Н. А. Бєльська, М. Ю. Мельник, М. М. Новогородська. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 72 с. | електронні бібліотеки – 2; | https://lib.iitta.gov.ua/726784/ | 102 | ||
Теоретико-методичні засади діагностики когнітивних та особистісних чинників самовизначення щодо майбутньої професії обдарованих учнів ліцею : методичний посібник / Н. А. Бєльська, Ю. М. Ковальчук, М. Ю. Мельник, М. М. Новогородська, М. А. Садова. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 144 с. | електронні бібліотеки – 2; | http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728956 (на розгляді) | 0 | ||
Теоретико-методичні засади інтеграції формальної і неформальної освіти обдарованих учнів на основі освітніх програм спеціалізованої освіти наукового спрямування (0119U100198) |
2019-2021 | Виробничо-практична продукція: Упровадження STEM-освіти в умовах інтеграції формальної і неформальної освіти обдарованих учнів: методичні рекомендації / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, І. А. Сліпухіна, Г. В. Онопченко, О. В. Онопченко. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2019. – 80 с. | ЗВО – 30; ІППО – 14; Наукові бібліотеки – 10; Підвідомчі установи НАПН України – 7; ЗЗСО – 6; Одержувачі обов’язкового безоплатного примірника видань України – 10; Електронні бібліотеки – 1; |
https://lib.iitta.gov.ua/718661/ | 1625 |
Розроблення та реалізація освітніх програм спеціалізованої освіти наукового спрямування : методичні рекомендації / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, І. А. Сліпухіна, Л. В. Горбань. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 68 с. | електронні бібліотеки – 2; | http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/729020 (на розгляді) | 0 | ||
Навчальна продукція: Проєкт освітньої програми для закладів спеціалізованої освіти наукового спрямування / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, І. А. Сліпухіна, Л. В. Горбань. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 48 с. |
електронні бібліотеки – 2; | https://lib.iitta.gov.ua/726216/ | 84 | ||
Основи наукових досліджень : робочий зошит / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, Г. В. Онопченко, О. В. Онопченко. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 72 с. | електронні бібліотеки – 2; | https://lib.iitta.gov.ua/728919/ | 93 | ||
Стратегії дослідницького пошуку : навчальний посібник / Н. І. Поліхун, К. Г. Постова, І. А. Сліпухіна, Л. В. Горбань; за заг. ред. М. С. Гальченка. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 144 с. | електронні бібліотеки – 2; | https://lib.iitta.gov.ua/728913/ | 86 | ||
Науково-методичне забезпечення соціально-психологічної адаптації обдарованих учнів в умовах інформаційно-освітнього середовища закладів загальної середньої освіти (0119U100175)
|
2019-2021 | Виробничо-практична продукція: Соціальна адаптація обдарованої особистості: від дитинства до юності : методичний посібник / К. А. Андросович, Л. І. Ткаченко, Г. В. Ільїна, І. О. Якимова, В. М. Шульга. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 106 с. |
ЗЗСО – 4; ЗВО – 2; електронні бібліотеки – 2; |
http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728920 (на розгляді) | 0 |
Технології психолого-педагогічного забезпечення адаптованості обдарованої особистості до нових умов навчання: методичні рекомендації / К. А. Андросович, Л. І. Ткаченко. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 48 с. | ЗЗСО – 1; ЗВО – 2; електронні бібліотеки – 2; |
http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728948 (на розгляді) | 0 | ||
Психологічні та соціальні чинники адаптації обдарованої особистості в умовах інформаційно-освітнього середовища закладів загальної середньої освіти: методичний посібник / К. А. Андросович, Г. В. Ільїна, Л. І. Ткаченко, І. О. Якимова. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 138 с. | ЗВО – 1; ЗЗСО – 1; електронні бібліотеки – 2; |
http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/729017 (на розгляді) | 0 | ||
Дидактичні засади навчання інтелектуально обдарованих учнів ліцею (0119U100197) |
2019-2021 | Виробничо-практична продукція: Дидактичні засади креативного розвитку інтелектуально обдарованих учнів ліцеїв : методичний посібник / І. С. Волощук, В. О. Киричук, В. М. Мадзігон, В. В. Мелешко, Я. М. Рудик, О. С. Шуленок, Л. А. Яременко. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 282 с. |
ЗЗСО – 2; електронні бібліотеки – 2; |
http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728954 (на розгляді) | 0 |
Дидактико-методичні засади організації навчального процесу в закладах освіти для інтелектуально обдарованих учнів : методичні рекомендації / І. С. Волощук, В. О. Киричук, В. М. Мадзігон, В. В. Мелешко, Я. М. Рудик, О. С. Шуленок, Л. А. Яременко. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021. – 70 с. | ЗЗСО – 2; електронні бібліотеки – 2; |
http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728951 (на розгляді) | 0 | ||
За 2020 рік |
|||||
Стратегії та методи розвитку творчої особистості № 0118U000251 |
2018-2020 | Наукова продукція: Стратегії формування творчої особистості: методи, прийоми, форми: колективна монографія / авт. кол.: В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, Є. Р. Борінштейн, М. С. Гальченко, М. В. Ліпін, Д. В. Погрібна, Н. В. Савчук, О. А. Федорчук. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2020. – 320 с. |
Одержувачі обов’язкового безоплатного примірника видань України – 9; електронні бібліотеки – 1; підвідомчі установи, заклади НАПН України – 6; Наукові бібліотеки – 10; ЗВО – 31; ЗЗСО – 4. |
https://lib.iitta.gov.ua/723034/ | 59 |
Системно-статистичний аналіз якості освіти обдарованих учнів в Україні (за результатами PISA-2018) |
2020 | Наукова продукція: Системно-статистичний аналіз якості освіти обдарованих учнів в Україні (за результатами PISA-2018) : науково-аналітична доповідь / І. О. Якимова, М. М. Міленіна. – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2020. – 1,5 авт. арк. |
електронні бібліотеки – 1 | https://lib.iitta.gov.ua/724192/ | 16 |