
МАТЕРІАЛИ ПРОВЕДЕНИХ ЗАХОДІВ

КРУГЛИЙ СТІЛ "STEАM-ОСВІТА ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ"
24-03-2023
Круглий стіл "STEАM-ОСВІТА ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ"
24 березня 2023 року, початок о 10:00 год.
Організатори заходу:
- МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
- НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
- НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ
- ІНСТИТУТ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ НАПН УКРАЇНИ
- ІНСТИТУТ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ
- ДЕРЖАВНА НАУКОВА УСТАНОВА «ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ»
- НАЦІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР «МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ»
- КАФЕДРА UNESCO З НАУКОВОЇ ОСВІТИ УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ МИХАЙЛА ДРАГОМАНОВА
Мета заходу: виокремлення теоретичних засад становлення STEAM-освіти, обговорення актуальних питань освітнього простору STEAM, навчальних STEAM-практик і технологій.
Питання для розгляду:
- Що таке і чому STEAM?
- Особливості практики STEAM-освіти (освітній простір, програми, викладання і навчання)
Орієнтовна проблематика STEАM-освіти для обговорення:
ТЕОРІЯ STEАM
І. ЗВЯЗОК НАУКИ І МИСТЕЦТВА (філософський аспект)
- Синтез науки і мистецтва, історія становлення.
- Наука, як інструмент пізнання світу, мистецтво, як інструмент самопізнання і самовираження людини.
- Що означає Art в STEАM (хмара тегів до категорії Art)? STEM під призмою Art і Art під призмою STEM.
ІІ. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ STEАM-освіти
- Роль STEAM-освіти в умовах війни та повоєнного відновлення України.
- STEAM на шляху персоналізації навчання.
- Можливості STEAM у гармонізації психологічного стану і збереженні здоров’я здобувачів освіти.
- STEАM у інклюзивному навчанні.
ІІІ. МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ STEАM-освіти
- Перспективи STEАM з урахуванням інноваційних освітніх та суспільно-економічних викликів, в умовах війни та післявоєнного відродження країни.
- Стратегії, принципи та моделі STEАM-освіти.
- Особливості реалізації STEAM напряму з дітьми різних вікових категорій.
- Можливості та шляхи впровадження STEAM у класно-урочну систему освіти.
ПРАКТИКА STEАM
ІV. ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ STEАM-освіти
- Інструменти і практики реалізації STEAM підходу в дистанційному форматі освіти.
- Дизайн інтегрованих STEАM-уроків/занять, приклади реалізації.
- Актуальні форми (гуртки, воркшопи, уроки в музеї...), методи (експериментування, дослідження, арттерапія, піснетерапія, хромотерапія...) реалізації STEAM підходу в освітніх закладах та за їх межами, у навчанні та відпочинку.
- STEАM на шляху до «навчального класу майбутнього» (проєктування дій).
Прохання до учасників заходу, пройти коротке анонімне опитування