

31 травня 2021 року на платформі Zoom було проведено Всеукраїнський науково-практичний онлайн-семінар "Підтримка та супровід професійного самовизначення обдарованих учнів у сучасному інформаційно-освітньому просторі".
Мета семінару - обговорення актуальних наукових і практичних проблем підтримки та супроводу професійного самовизначення обдарованих учнів.
Учасники семінару активно долучилися до обміну досвідом з проблем теорії та практики психолого-педагогічного супроводу професійного самовизначення обдарованої особистості за такими основними напрямками:
- основні тенденції та сучасні підходи до ідентифікації обдарованих учнів;
- підходи до організації профорієнтаційного обстеження обдарованих учнів та учнівського загалу: тестові та нетестові методи;
- професійне самовизначення та саморозвиток обдарованої особистості;
- психолого-педагогічний супровід профільного навчання.
Учасниками семінару позитивно оцінено можливість продуктивного професійного спілкування з теми супроводу професійного самовизначення обдарованих учнів. За результатами обговорення актуалізовано значущість цілеспрямованої профорієнтаційної роботи закладів освіти усіх рівнів.
Спікери в своїх доповідях зробили акцент на динаміці концептуальних уявлень про супровід професійного самовизначення особистості в умовах постіндустріальних змін, а також зміщенні фокусу професійної орієнтації – із забезпечення ринку праці необхідними спеціалістами на забезпечення самореалізації особистості, що потребує підготовки відповідного науково-методичного забезпечення для діагностування та супроводу професійного самовизначення учнів у сучасних умовах, вдосконалення змісту, форм та методів професійної орієнтації.
Під час обговорення учасники семінару наголошували, що не варто розраховувати на ефективність профорієнтаційної роботи, працюючи в традиційній парадигмі, та зауважили про необхідність переходу від професійної орієнтації до системного супроводу самовизначення особистості.
Жваву дискусію викликали проблеми системного забезпечення профорієнтаційного супроводу професійного самовизначення особистості, а також супроводу вибору життєвого шляху дітьми з особливими освітніми потребами.
У доповідях учасників семінару були відображені основні тенденції та проблеми супроводу професійного самовизначення, а також запропоновано шляхи їх вирішення.
У заході зареєстровано 351 учасник.
ПРЕЗЕНТАЦІЇ:
Тименко В.П. Психолого-педагогічний супровід профільного навчання з дизайну
Бєльська Н.А. Можливості застосування анкети-опитувальника «Шкільний термометр» для первинної диференціації академічної, інтелектуальної та творчої обдарованості
Мельник М.Ю. Професійне самовизначення та розвиток у професії обдарованої особистості
Бєляєва К.Ю. Створення умов для розвитку здібностей обдарованих вихованців у закладі загальної середньої освіти
Новогородська М.М. Світовий огляд проблеми залежності від віртуального середовища серед обдарованих підлітків та їх однолітків
Шевенко А.М. Прзентація програми професійного самовизначення та особистісного зростання учнівської молоді