Інститут обдарованої дитини НАПН України
Відвідувачам
Вченим
    наукова тематика
    заходи та семінари
    виконані програми
    анонси та новини
    аpхів новин
    електрона бібліотека
    аспірантура
    видання

Педагогам та психологам
    семінари та тренінги
    методичне забезпечення

Батькам
    семінари та тренінги
    консалтинговий центр
    регіональна система
    МАН

 Документи ІОД
 наукова тематика
 Методичне забезпечення
Опитування
На ваш погляд обдарованість дитини - це вроджена характеристика чи набута?

вроджена (генетично закладена)
більше вроджена, ніж набута
однаково
більш набута ніж вроджена
набута (розвинулась в процесі життя)
Для участі в опитуваннях Ви повинні увійти або зареєструватися
Нові документи
Положення про проведе...
Положення про VІ Всеук...
ICYS_Info2018...
Положення про V Всеукр...
Положення про Всеукра...
Події
Результати експериментальної роботи Інституту обдарованої дитини НАПН України
22 січня 2015 року відбулося засідання Президії Національної академії педагогічних наук України на якому було розглянуто питання «Про результати експериментальної роботи Інституту обдарованої дитини із cоціально-педагогічного проектування розвитку обдарованості учнів».
Доповідав про результати дослідження завідувач відділу проектування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України, кандидат педагогічних наук Валерій Киричук.
30.01.2015 Кількість фото: 6
У своїй доповіді доповідач торкнувся проблем розвитку обдарованих дітей в сучасній системі освіти. Основним засобом, за допомогою якого створюються умови для психічного, соціального, фізичного та духовного розвитку особистості учня, було обґрунтовано названо соціально-педагогічне проектування. Саме завдяки системному, компетентністному, особистісно-розвивальним підходам, що лежать в основі проектування, перед педагогами відкриваються нові можливості для освітньої діяльності. Розвиток дитини виходить на перший план, педагогіка заходів поступається цілеспрямованій діяльності, спрямованій на розвиток особистості кожного окремого учня. Засобом реалізації цих підходів є діагностично-проектувальний комплекс «Універсал 4 online», над удосконаленням якого працюють наукові працівники відділу. Технологічні модулі «Діагностика», «Аналіз», «Програмування», «Моделювання», «Планування», «Конструювання», «Творення», «Реалізація» забезпечують процес соціально-педагогічного проектування обдарованості учня від діагностичного етапу до етапу реалізації.

Були представлені результати експериментальної роботи на І і ІІ етапах. Усього за два роки були опубліковані 76 наукових праць, у тому числі: навчально-методичний посібник «Технології проектування в практиці роботи загальноосвітнього навчального закладу: теоретико-практичний аспект», посібник «Соціально-педагогічне проектування розвитку обдарованості учня в системі навчально-виховного процесу», 74 статті; колективна монографія «Технології соціально-педагогічного проектування в системі взаємодії учасників навчально-виховного процесу».

Методичні умови соціально-педагогічного проектування забезпечені розробкою інструкції до діагностично-проектуючого комплексу «Універсал 4 on-line». Розроблено програми спецкурсів «Теорія і практика розвитку соціальної компетентності підлітків в сучасній школі» (для педагогів), «Соціальна компетентність. Соціальна дія. Соціальна успішність» (для підлітків). Підготовлено інструкції та презентації для користувачів ДПК «Універсал» (українська, російська мови); пілотні проекти «Обдарована дитина», «Розвиток соціальної компетентності обдарованої дитини», «Соціально-педагогічне проектування розвитку обдарованості учня в системі взаємодії учасників НВП».

Спільно з Інститутом Педіатрії, акушерства та гінекології АМНУ розроблено медичний блок фізичного розвитку учнів який забезпечує діагностику та прогнозування фізичного розвитку дитини в умовах ЗНЗ; створено алгоритми характеристик та рекомендацій для учнів, вчителів, батьків.

Банк ДПК «Універсал 4 online» поповнено 42 навчальними та 32 корекційно-розвивальними програмами.
За час експериментальної роботи проведено 5 всеукраїнських конференцій, 10 науково-практичних семінарів та круглих столів з проблеми проектування особистісно-розвивального змісту навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу.
Результати діяльності відділу висвітлено на інтернет-сайтах управлінь освіти та освітніх закладів України, інформаційному веб-сайті Інституту обдарованої дитини НАПН України, веб-сайті відділу, міжнародних виставках, засобах масової інформації («Українське радіо», газета «Освітянське слово», «Галичина»; телепередачі «Гість у студії», «Інформаційні новини» обласного телебачення «Галичина», «3-тя студія», радіо ЕРА, каналі 1+1).

Голова комісії, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук Ярошенко О. Г., відмітила, що під час вивчення роботи відділу викликало здивування різноплановість роботи, кількість експериментальних площадок, самовіддана ефективна робота наукових співробітників над науковою темою.

Практичні результати були представлені у виступах запрошених на засідання Президії керівників шкіл: Чернюгової Н. В., заступника директора з навчально-виховної роботи Луцької гімназії № 4 імені Модеста Левицького Луцької міської ради Волинської області, Ліщук І. О. директора Новосілківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області, Неруша М. В., начальника відділу освіти Бориспільської районної державної адміністрації, Руденка С. А., кандидата медичних наук та ін.
На засіданні були представлені монографії та посібники, проекти загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 230 м. Києва (директор Завадська С. В.), виконані за допомогою діагностично-проектувального комплексу «Універсал 4 on-line».
Усі присутні позитивно сприйняли виступи учасників експериментальної роботи, які продемонстрували високі досягнення і здобутки, визначили майбутні плани співпраці з Інститутом обдарованої дитини.

У результаті жвавого обговорення експериментальна робота було схвалена.

Наприкінці виступу Президент НАПН України Василь Кремень висловив надію на широке впровадження ДПК «Універсал 4» в практику роботи шкіл України.