Інститут обдарованої дитини НАПН України
Відвідувачам
Вченим
    наукова тематика
    заходи та семінари
    результати
    виконані програми
    анонси та новини
    аpхів новин
    електрона бібліотека
    видання
    семінари та тренінги
    методичне забезпечення

АСПІРАНТУРА
    про аспірантуру
    вступ до аспірантури
    нормативні документи
    освітній процес
    Акредитація ОНП 011

Педагогам та психологам
    консалтинговий центр
    перелік базових шкіл
    регіональна система
    МАН

 Документи ІОД
 наукова тематика
 Методичне забезпечення
Навігація
Вченим
наукова тематика
заходи та семінари
результати
виконані програми
анонси та новини
аpхів новин
електрона бібліотека
видання
семінари та тренінги
методичне забезпечення
АСПІРАНТУРА
про аспірантуру
вступ до аспірантури
нормативні документи
освітній процес
Акредитація ОНП 011
Педагогам та психологам
консалтинговий центр
перелік базових шкіл
регіональна система
МАН

Документи ІОД
наукова тематика
Методичне забезпечення
Опитування
На ваш погляд обдарованість дитини - це вроджена характеристика чи набута?

вроджена (генетично закладена)
більше вроджена, ніж набута
однаково
більш набута ніж вроджена
набута (розвинулась в процесі життя)
Для участі в опитуваннях Ви повинні увійти або зареєструватися
Нові документи
Положення про проведе...
Положення про VІ Всеук...
ICYS_Info2018...
Положення про V Всеукр...
Положення про Всеукра...
Події
11-12 квітня 2013 р.Всеукраїнська конференція в м. Алупка
11–12 квітня 2013 р. Інститут обдарованої дитини НАПН України спільно з управлінням освіти Ялтинської міської ради та науково-методичною установою «Міський методичний кабінет управління освіти Ялтинської міської ради» провів II Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Проблеми діагностики та проектування розвитку обдарованих дошкільників» у м. Алупка
11.04.2013 Кількість фото: 12
З привітанням учасників конференції виступили мер міста Алупка Дмитро Сергійович Карнаух та Сергій Степанович Дзямко, завідувач науково-методичною установою «Міський методичний кабінет управління освіти Ялтинської міської ради». Другий день конференції проходив на базі дошкільного навчального закладу «Ясла-садок» № 12 м. Алупка, завідуюча Ганна Єгорівна Четверікова.
Метою конференції було визначення теоретичних і методичних засад виявлення та проектування розвитку обдарованості дітей дошкільного віку.
До конференції долучилися 98 учасників із 18 регіонів нашої держави: провідні науковці установ НАПН України, Інституту обдарованої дитини НАПН України, інститутів (академій) післядипломної педагогічної освіти, вищих навчальних закладів України, аспіранти, магістри, здобувачі наукового ступеня, керівники, заступники, методисти управлінь освіти (районних, міських) державних адміністрацій, директори, методисти, практичні психологи та педагоги дошкільних навчальних закладів України, працівники навчальних і розвивальних центрів та бізнес-структур регіонів України, інші фахівці закладів освіти.
Традиційно конференція розпочалась тренінгом на взаємодію з метою створення позитивної плідної атмосфери, налаштування на тематику конференції та розкриття творчого потенціалу кожного з учасників.
У ході пленарних виступів учасники зібрання відзначали актуальність та високу соціально-економічну значущість проблеми виявлення та розвитку дитячої обдарованості й креативності, необхідність підтримки обдарованих дошкільників з боку держави, суспільства, наукових і освітніх закладів.
В межах конференції відбувся круглий стіл «Розвиток обдарованості дітей дошкільного віку в сучасному медіа просторі», проводились майстер-класи: «Діагностика креативності дітей дошкільного віку: особливості та проблематика» (Устименко К.С., молодший науковий співробітник відділу діагностики обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України); «Діагностика психоемоційного стану дітей дошкільного віку за допомогою казкотерапії» (Марченко С.С., науковий співробітник відділу діагностики обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України); «Я – скарб» (формування ціннісного ставлення до свого «Я» у обдарованих дітей засобами арт-методик), (Крот О.М., завідувач відділу розвитку позашкільної освіти Київського Палацу дітей та юнацтва).
Під час роботи секцій презентували свої авторські програми педагогічні працівники: «Індивідуалізована програма виховання і розвитку дитини – дошкільника з т’юторським супроводом» (Четверікова Г.Є., завідувач ДНЗ № 12, м. Алупка), «Авторська інтегрована особистісно-орієнтована технологія в ДНЗ» (Якименко С.І., Іванець Н.В., Миколаївський національний університет імені В.О.Сухомлинського).
Зверталася увага учасників конференції на особливості організації психолого-педагогічної просвіти батьків обдарованих дітей та психолого-педагогічний супровід, навчання й розвитку обдарованих дошкільнят. З презентацією про роботу кабінету психолого-педагогічного консультування і підтримки обдарованості Інституту, який працює для батьків та педагогів, що виховують обдарованих дітей, виступила Грицишина Т.І., науковий співробітник відділу діагностики обдарованості, завідувач кабінету ППК.
Обговоривши ключові проблеми конференції, учасники конференції прийняли резолюцію, основна спрямованість якої у подальшій розробці та поширенні спеціалізованих діагностичних методик раннього виявлення різних видів здібностей дітей дошкільного віку з наступним моніторингом динаміки досягнень обдарованих дітей; забезпеченні на державному, регіональному, відомчому рівнях науково-дослідної, практичної діяльності у сфері обдарованості, внесенні у плани роботи заходів, присвячених проблемі розвитку обдарованості дошкільника; створенні нових програм виявлення і соціальної підтримки обдарованих дітей, які зростають в різних соціальних умовах, проживають як в міській, так і в сільській місцевостях, активізації діяльності установ, закладів освіти щодо створення програм психолого-педагогічного супроводу навчання, розвитку і виховання обдарованих дітей та інше.
Спираючись на сучасні дослідження проблеми розвитку обдарованості дошкільника, проаналізувавши сучасні вітчизняні концепції обдарованості, погляди учених щодо сутності феномену обдарованості, учасники конференції закликають розглядати проблему раннього виявлення здібностей та обдарованості у період дошкільного дитинства як пріоритетне державне завдання, спрямоване на розвиток інтелектуального, творчого потенціалу України, її соціально-економічного, наукового, культурного рівня та
відзначають необхідність вивчення досвіду зарубіжних країн і технологій роботи з обдарованими дошкільниками. Тож у наступному році планується проведення третьої конференції вже з міжнародною участю.