Інститут обдарованої дитини НАПН України
Відвідувачам
Вченим
    наукова тематика
    заходи та семінари
    виконані програми
    анонси та новини
    аpхів новин
    електрона бібліотека
    аспірантура
    видання

Педагогам та психологам
    семінари та тренінги
    методичне забезпечення

Батькам
    семінари та тренінги
    консалтинговий центр
    регіональна система
    МАН

 Документи ІОД
 наукова тематика
 Методичне забезпечення
Опитування
На ваш погляд обдарованість дитини - це вроджена характеристика чи набута?

вроджена (генетично закладена)
більше вроджена, ніж набута
однаково
більш набута ніж вроджена
набута (розвинулась в процесі життя)
Для участі в опитуваннях Ви повинні увійти або зареєструватися
Нові документи
Положення про проведе...
Положення про VІ Всеук...
ICYS_Info2018...
Положення про V Всеукр...
Положення про Всеукра...
Події
Інститут - партнер проекту "Освіта разом"
Інститут обдарованої дитини НАПН України виступив партнером проекту "Освіта разом". Захід стартував для старшокласників Дніпропетровщини.Переможець отримає Грант на навчання у вузі.
11.12.2012 Кількість фото: 6
В Дніпропетровську стартував безпрецедентний проект "Освіта разом". Випускникам 11-х класів трьох шкіл Індустріального району надається можливість отримати Грант на навчання в одному з вищих навчальних закладів міста.
За словами організаторів конкурсу шанси на перемогу у потенційних учасників, а це близько 120 випускників, рівні незалежно від рівня їх академічних знань.
Що дійсно важливо - високий потенціал і їх мотивація до отримання освіти. З цим згоден і Володимир Камишин, директор Інституту обдарованої дитини Національної Академії Педагогічних Наук України, який підтримує проект: "Академічна успішність не завжди є критерієм обдарованості дітей. Нами проводилися дослідження, які показали: біля 40% дітей неуспішних, які погано вчаться в школі, мають рівень IQ вищийе, ніж у відмінників і хорошистів. Спочатку я думав, що це феномен пострадянського простору. Але пізніше мені попався матеріал з даними аналогічного дослідження проведеного на Заході, де йшлося про 35% дітей з такими ж показниками. Цим дітям просто не цікаво вчитися в школі".
Ідея проведення проекту належить благодійному фонду "Вірутіс" і зокрема її керівнику, депутату Дніпропетровської міської ради Максиму Кучугуру: "Я часто буваю в школах, спілкуюся з директорами, класними керівниками та педагогами. Знаю наскільки непросто багатьом дітям пробити собі дорогу в життя. Захотілося простимулювати навчання здібних дітей, які виховуються в сім'ях з середнім доходом. Самі розумієте, в сім'ях забезпечених проблем з подальшим утворенням дитини немає".
Конкурс пройде в три етапи: спочатку всіх учасників протестують на рівень IQ, а також схильність до тієї чи іншої професії. Другим етапом буде творча робота. Третій етап - вікторина з фіналістами, за підсумками якої і буде визначено головного переможця.
Визначати найкращого буде суддівська комісія, до якої увійдуть представники фонду "Вірутіс", вузів-учасників проекту, а також експерти "Інституту обдарованої дитини".
"95% конкурсів, фестивалів та олімпіад, що проводяться в нашій країні, проходять в сфері художньої творчості. Але у нас багато талановитих людей в інших областях, технічних, економічних, і їх треба виявляти, і сприяти тому, щоб вони розвивалися далі", - повідомив керівник фонду.
Фонд "Вірутіс" бере на себе не тільки фінансування навчання переможця в одному з п'яти провідних вузів міста, але й, при необхідності, його подальше працевлаштування.
"Нам дуже важливо, щоб переможець працював за тим профілем, який він отримає, - зазначив Максим Кучугура. - За статистикою близько 43 відсотків жителів України ніколи не працювали по своїй спеціальності. Цифра гнітюча. 25%, пропрацювавши якийсь час по спеціальності, приймали рішення її змінити, і тільки 32% працювали за фахом на момент проведення дослідження. Виходячи з цього ми бачимо - 68% ресурсів системи освіти витрачається нераціонально".
Поки в проекті "Освіта разом" беруть участь тільки три школи: № 147, 135 та гімназії № 138. Організатори обіцяють в разі успіху розвивати його і у відношенні інших шкіл міста та області: "Сподіваємося, до нас приєднаються комерційні та державні структури зацікавлені в талановитих молодих фахівцях, і це дасть можливість розширити список стипендіатів. Міністерство освіти вже висловило зацікавленість проектом".
За словами Наталії Бєскової, начальника відділу змісту середньої освіти та освіти національних меншин Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, міносвіти вітає подібні ініціативи співпраці громадських організацій, бізнес-структур та влади, особливо в освітній сфері. Велика частина проведених в Україні благодійних програм спрямована на людей з особливими потребами, людей похилого віку, талановиті ж діти часто залишаються без підтримки.
"В Україні існує система роботи з обдарованими дітьми, - продовжила Наталія Володимирівна, - тим не менш конкурс фонду "Вірутіс" буде "свіжою кров'ю", яка підштовхне рух по виявленню талановитої молоді. Безумовно, тут важлива і роль особистості тих людей, які займаються проектом. Ми знайомі з діяльністю Максима Кучугури, його роботою з дітьми та проведенням ним багатьох інших проектів. Можливо такі як він стануть прикладом для громадських працівників старшого покоління".
Наталія Бєскова пообіцяла разом з дніпропетровським управлінням освіти і науки вивчити проект "Освіта разом" і посприяти його популяризації.
У тому, що нашій країні потрібен цей проект впевнена і Наталія Гонтаровська, заступник директора Міського методичного центру управління освіти і науки Дніропетровської міськради: "Головною умовою розвитку освітнього середовища є соціально-педагогічне партнерство між навчальними закладами та всілякими соціальними інституціями. Згадайте як в радянські часи вузи та підприємства опікувалися школами, створювали максимум умов, для того, щоб дитина могла розвиватися у відповідності зі своїми здібностями. Впевнена - країна підхопить цей проект, оскільки за цим майбутнє. Школу потрібно підтримувати, дитину, особливо соціально незахищену, потрібно підтримувати. Такому проекту повинен супроводжувати успіх".