Інститут обдарованої дитини НАПН України
Відвідувачам
Вченим
    наукова тематика
    заходи та семінари
    виконані програми
    анонси та новини
    аpхів новин
    електрона бібліотека
    аспірантура
    видання

Педагогам та психологам
    семінари та тренінги
    методичне забезпечення

Батькам
    семінари та тренінги
    консалтинговий центр
    регіональна система
    МАН

 Документи ІОД
 наукова тематика
 Методичне забезпечення
Опитування
На ваш погляд обдарованість дитини - це вроджена характеристика чи набута?

вроджена (генетично закладена)
більше вроджена, ніж набута
однаково
більш набута ніж вроджена
набута (розвинулась в процесі життя)
Для участі в опитуваннях Ви повинні увійти або зареєструватися
Нові документи
Положення про проведе...
Положення про VІ Всеук...
ICYS_Info2018...
Положення про V Всеукр...
Положення про Всеукра...
Події
29.10.2019. Звіт про проведення науково-практичногой семінару
Згідно з планом заходів Інституту 29 жовтня 2019 року був проведений науково-практичний семінар на тему «Адаптація обдарованої дитини в інформаційно-освітньому середовищі нової української школи», на базі Бориспільського академічного ліцею м. Бориспіль.
01.11.2019 Кількість фото: 9
Згідно з планом заходів Інституту 29 жовтня 2019 року був проведений науково-практичний семінар на тему «Адаптація обдарованої дитини в інформаційно-освітньому середовищі нової української школи», на базі Бориспільського академічного ліцею м. Бориспіль.
Мета семінару
Обговорення питань з означеної теми та розв’язання проблем адаптації обдарованих учнів в сучасних освітніх умовах.
Тематичні напрями роботи:
- адаптація та соціалізація обдарованої дитини: виклики сучасного інформаційно-освітнього середовища;
- освітній простір Нової української школи: труднощі адаптації та перспективи;
- сучасні методи роботи з обдарованими учнями: вітчизняний та зарубіжний досвід;
- психологічна діагностика обдарованих дітей і супровід процесу адаптації;
- моделі організації інформаційно-освітнього простору для роботи з обдарованими учнями під час навчальних занять;
- завдання освітнього закладу щодо ефективної взаємодії педагогів та здобувачів освіти;
- організаційні аспекти учителя у роботі з обдарованими учнями в умовах реформи школи

СПІВГОЛОВИ ОРГКОМІТЕТУ
Гальченко Максим Сергійович, кандидат філософських наук, директор Інституту обдарованої дитини НАПН України;
Ковадло Ніна Петрівна, кандидат політичних наук, завідувач міським методичним кабінетом управління освіти і науки Бориспільської міської ради Київської області

ЧЛЕНИ ОРГКОМІТЕТУ
Мадзігон Василь Миколайович, академік НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, радник директора Інституту обдарованої дитини НАПН України;
Камишин Володимир Вікторович, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, провідний науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України;
Андросович Ксенія Анатоліївна, кандидат психологічних наук, завідувач відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості Інституту обдарованої дитини НАПН України;
Набок Наталія Олександрівна, методистка міського методичного кабінету управління освіти і науки Бориспільської міської ради Київської області;
Пономарьова Оксана Миколаївна, директор академічного ліцею Бориспільської міської ради Київської області;
Смотрін Володимир Олександрович, практичний психолог, методист РМК, голова асоціації працівників психологічної служби Київської області

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ
Бориспільський академічний ліцей Бориспільської міської ради Київської області
Адреса: Україна, Київська обл., м. Бориспіль, 08300, вул. Робоча, 30

До обговорення актуальної теми долучилися учителі інших шкіл міста та Бориспільського району, працівники управління освіти, методисти. Всього в семінарі взяли участь 67 учасників.

Відкривала семінар директор академічного ліцею Бориспільської міської ради Київської області Пономарьова Оксана Миколаївна. Зазначила, що ліцей є новобудовою та працює всього 10 місяців. Провела екскурсію по закладу.
Учасники семінару визнали вкрай цікавими та корисними доповіді:
Камишина Володимира Вікторовича про кореляційні зв’язки загального соціального та інтелекту та вплив останнього на процес еволюції;
Ковадло Ніни Петрівни про проблеми адаптації та налаштування вчителів на роботу з обдарованими учнями в умовах Нової української школи;
Ковальової Оксани Анатоліївни про досвід Об’єднаних Арабських Еміратів з дослідження проблеми обдарованості;
Бєльскої Наталії Анатоліївни, про різні теоретико-практичні підходи до поняття обдарованості у психології, термінологічне визначення, співвіднесення з інтелектом та креативністю;
Смотріна Валодимира Олександровича про організацію роботи з обдарованими дітьми на засадах проектно-модульного підходу.

У ході обговорення та дискусій учасники визнали тему науково-практичного семінару вкрай актуальною та такою, що потребує подальшого вивчення. Було обговорено ряд проблемних питань. По-перше, проблема готовності учителів працювати з обдарованими дітьми, використовувати ІКТ (не всі можуть/хочуть). По-друге, це стосується проведення шкільних олімпіад у позаробочий час учителів (всі вихідні протягом майже 2-х місяців) та про необхідність зміни формату проведення таких заходів серед обдарованої молоді. Або взагалі – відмінити такі заходи. Натомість, учасники семінару позитивно ставляться до конкурсів, які проводить НЦ «МАН», підтримують дослідницький інтерес учнів, надають їм консультації при написанні наукових робіт.

В результаті, були запропоновані рекомендації щодо формування інформаційно-освітнього простору для адаптації та соціалізації обдарованих учнів, а саме:
- своєчасне виявлення та підтримка обдарованої дитини;
- знання соціально-психологічних особливостей обдарованих учнів та навичок роботи з ними;
- забезпечення освітньої установи необхідною матеріально-технічною базою (спец.обладнання для кабінетів хімії, біології, фізики, географії, кабінета психолога, трудового навчання та ін..; наявність ресурсної кімнати);
- забезпечення закладів сучасними засобами ІКТ, швидкісним Інтернетом;
- розвиток соціальних навичок педагогів щодо різних стилів поведінки при взаємодії з особливими учнями;
- сприяння позитивному психологічному клімату в закладі;
- формування успішної команди педагогічного колективу закладу;
- використання соціальних мереж для формування іміджу освітнього закладу;
- ознайомлення з успішним досвідом іноземних колег;
- робота з батьками через просвітницьку діяльність та залучення їх до освітнього процесу в рамках участі у виховних, культурних заходах закладу та ін.