Інститут обдарованої дитини НАПН України
Відвідувачам
Вченим
    наукова тематика
    заходи та семінари
    виконані програми
    анонси та новини
    аpхів новин
    електрона бібліотека
    аспірантура
    видання

Педагогам та психологам
    семінари та тренінги
    методичне забезпечення

Батькам
    семінари та тренінги
    консалтинговий центр
    регіональна система
    МАН

 Документи ІОД
 наукова тематика
 Методичне забезпечення
Опитування
На ваш погляд обдарованість дитини - це вроджена характеристика чи набута?

вроджена (генетично закладена)
більше вроджена, ніж набута
однаково
більш набута ніж вроджена
набута (розвинулась в процесі життя)
Для участі в опитуваннях Ви повинні увійти або зареєструватися
Нові документи
Положення про проведе...
Положення про VІ Всеук...
ICYS_Info2018...
Положення про V Всеукр...
Положення про Всеукра...
Події
Науково-практичний семінар «Дослідницький STEM проект, планування, організація, реалізація»
11 червня 2019 року відділом підтримки обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України та Лабораторією експериментальних досліджень «МанЛаб» НЦ «Мала академія наук України», було проведено науково-практичний семінар «Дослідницький STEM проект, планування, організація, реалізація».
11.06.2019 Кількість фото: 12
11 червня 2019 року відділом підтримки обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України та Лабораторією експериментальних досліджень «МанЛаб» НЦ «Мала академія наук України», було проведено науково-практичний семінар «Дослідницький STEM проект, планування, організація, реалізація»

У роботі семінару взяли участь 42 учасники, серед яких: наукові співробітники Інституту обдарованої дитини НАПН України та Лабораторії експериментальних досліджень «МанЛаб»; представники навчальних закладів Києва то області: управлінці, вчителі, методисти.

Мета семінару: визначення завдань та механізмів забезпечення, критеріїв ефективності, діагностичного інструментарію, етапів реалізації STEM проектів в умовах інтеграції формальної і неформальної освіти.

Напередодні семінару серед потенційних учасників за допомогою гугл-форми було проведено опитування що до проблем становлення STEM освіти в Україні. Оброблені дані дозволили виділити низку питань, які були оприлюднені, а потім обговорені на семінарі.
• Що входить в поняття STEM-освіта на рівні всієї системи освіти?
• Що являє собою реалізація STEM-підходів на рівні окремого навчального закладу?
• Що перешкоджає розвитку STEM-освіти?
• Якими є шляхи інтеграції формальної і неформальної освіти і що може завадити означеному процесу?

На семінарі виступили:
Поліхун Наталія, к.пед.н, завідувач відділу підтримки обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України ;
Чернецький Ігор, кандидат пед.н., завідувач лабораторії експериментальних досліджень МАНлаб НЦ МАНУ
Сліпухіна Ірина, доктор пед.н., професор кафедри фізики НАУ
Постова Катерина, к.психол.н., провідний науковий співробітник відділу підтримки обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України,
Онопченко Олена, науковий співробітник відділу підтримки обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України
Шеховцев Юрій, співробітник лабораторії експериментальних досліджень МАНлаб НЦ МАНУ,
Білик Жана, кандидат біологічних наук, науковий співробітник МАНлаб. НЦ МАНУ

У своїх доповідях виступаючі означили шляхи реалізації освітнього напряму STEM в провідних країнах світу. Приділено увагу актуальності проблеми, розглянуті основні поняття STEM-освіти та її ключові складові. У доповідях були представлені приклади організації STEM-проектів в школі, планування освітнього простору. Окремо було розглянуто питання інтеграції формальної та неформальної освіти, в тому числі через STEM-освіту.
Учасники семінару познайомились з роботами переможців конкурсів, які щорічно проводить Інститут обдарованої дитини: Всеукраїнський конкурс-рейтинг загальноосвітніх навчальних закладів по роботі з обдарованими дітьми «Школа – джерело талантів» та VІІ Всеукраїнський конкурс «Творчий вчитель – обдарований учень» в номінації «спеціалізована освіта наукового спрямування».
Співробітники Лабораторії експериментальних досліджень «МанЛаб» познайомили з прикладами реалізованих навчально-дослідницьких проектів для учнів у лабораторії STEM -напрямку: фізика, хімія, біологія, географія, астрономія.
Також присутнім мали можливість набути власного досвіду у реалізації дослідницького STEM проекту «Таємниці зеленого листка», пройти основні етапи практичного заняття з використанням сучасного обладнання МанЛабу.
Висновки.
Підводячи підсумки науково-практичного заходу, учасниками визнано, що тема науково-практичного семінару є вкрай актуальною, такою, що потребує комплексного рішення наукових та практичних завдань:
Підвищення інтенсивності комунікацій з теми STEM-освіта. Зміст цієї комунікації визначається виступами на різних рівнях, дискусії навколо гострих проблем, обмін досвідом та презентація методик, технік, практик, створення робочих груп та участь у спільних проектах.
Поширення уявлень про STEM-освіту серед широкої громадськості і перш за все серед науковців, практиків, школярів і їхніх батьків та інших потенційно зацікавлених осіб. Цей напрямок - забезпечення суспільного запиту і затребуваності STEM-освіти.
Підтримка ініціативи і свободи в освітянській практиці. Оскільки сьогодні просування і розвиток освітнього напрямку STEM лежить в області приватної ініціативи (громада, окремі групи, приватні школи та ін.), їм необхідна підтримка як на рівні соціальних відносин, методичної підтримки, так і на рівні ресурсів, можливостей та інфраструктури.
Перепідготовка педагогів і залучених до освіти практиків, дослідників, інженерів. З метою розгортання STEM-програм потрібно удосконалювати кваліфікацію педагогів і адміністрації та сприяти їх залученню до співпраці з науковцями, фахівцями, а також залучення останніх до розроблення та реалізації спеціальних освітніх програм.
Концептуальні та методологічні розробки нових дисциплін, нового змісту і моделей організації освіти, пошук міжпредметних зв’язків між дисциплінами, реалізація надпредметного контенту.