Інститут обдарованої дитини НАПН України
Відвідувачам
Вченим
    наукова тематика
    заходи та семінари
    виконані програми
    результати впровадження
    анонси та новини
    аpхів новин
    електрона бібліотека
    дайджест
    аспірантура
    видання

Педагогам та психологам
    семінари та тренінги
    методичне забезпечення

Батькам
    семінари та тренінги
    консалтинговий центр
    література
    перелік базових шкіл
    регіональна система
    МАН

 Документи ІОД
 наукова тематика
 Методичне забезпечення
Опитування
На ваш погляд обдарованість дитини - це вроджена характеристика чи набута?

вроджена (генетично закладена)
більше вроджена, ніж набута
однаково
більш набута ніж вроджена
набута (розвинулась в процесі життя)
Для участі в опитуваннях Ви повинні увійти або зареєструватися
Нові документи
Положення про проведе...
Положення про VІ Всеук...
ICYS_Info2018...
Положення про V Всеукр...
Положення про Всеукра...
Події
Науково-практичний семінар м.Чернігів
30-31 березня 2018 року відділом інтелектуального розвитку обдарованої особистості Інституту обдарованої дитини НАПН України на базі Чернігівського ліцею № 32 (вул. Шевчука, 11) було проведено науково-практичний семінар «Психолого-педагогічний супровід соціалізації обдарованих старшокласників в Інтернет-середовищі»
30.03.2018 Кількість фото: 10
Семінар проходив в рамках спільного експерименту: «Соціалізація старшокласників засобами Інтернет-технологій» (2016-2018рр.).

Метою семінару визначено – пошук інноваційних методів та технологій психолого-педагогічної підтримки та супроводу процесу соціалізації обдарованих старшокласників в Інтернет-середовищі.

Протягом семінару були висвітлені наступні питання:
- психологічна підтримка соціалізації інтелектуально обдарованих учнів;
- педагогічний супровід соціалізації обдарованих старшокласників;
- реалізація програм та проектів щодо роботи з обдарованими учнями у мережі Інтернет;
- особистість учителя у процесі соціалізації обдарованих учнів;
- проблеми соціалізації та Інтернет: позитивні та негативні вектори впливу;
- організація роботи з батьками щодо попередження проблем соціалізації обдарованих учнів.

У роботі семінару взяли участь 58 учасників, серед яких: керівник управління освіти Чернігівської міської ради, директор Методичного центру управління освіти Чернігівської міської ради; наукові співробітники Інституту обдарованої дитини НАПН України; представники експериментальних навчальних закладів, а саме м.Ізмаїлу та м.Черкас; адміністрація, психолог, вчителі-предметники, вчителі початкових класів Чернігівського ліцею № 32; представники інших районних освітніх закладів м. Чернігова (заступники директорів з навчально-виховної роботи, вчителі-предметники, шкільні психологи).

Під час семінару було проведено пленарне засідання, майстер-класи, воркшопи, тренінги.

Зі вступним словом до присутніх на семінарі звернувся керівник управління освіти Чернігівської міської ради Василь Білогура. Він зазначив про значимість роботи з обдарованими учнями в освітньому процесі будь-якого закладу, та наголосив про величезний вплив Інтернету на сучасне покоління, що потребує обов’язкового врахування при навчанні та вихованні учнів.

На пленарному засіданні виступив науковий консультант експерименту – Камишин Володимир, який зазначив що тема семінару вкрай актуальна, оскільки Інтернет є невід’ємною частиною сучасного життя не тільки дорослого, а й школярів. Про соціальні мережі, які негативно впливають на соціальний розвиток саме обдарованих учнів. Про наявність в мережі Інтернет суїцидальних спільнот («Синій кит», «Море китів», «Тихий дім»). Й про те, що вчителі повинні враховувати ці проблеми і не залишати учнів наодинці, а навпаки упереджати можливі негативні наслідки.

Тарасюк Людмила Василівна, кандидат педагогічних наук, директор Чернігівського ліцею № 32 виступила із доповіддю «Система забезпечення якості освіти засобами особистісного розвитку учнів та педагогів», у якій повідомила, що учителі ліцею постійно підвищують свій кваліфікаційний рівень професійної діяльності, беруть участь у семінарах, майстер-класах тощо.

У своїй доповіді «Площа ідей як форма роботи із талановитою молоддю, (за підсумками стажування у ЦЕРН (Швейцарія)», Іваницька Наталія Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, заступник директора з НВР Чернігівського ліцею № 32 підкреслила про різні підходи до підтримки та супроводу обдарованих учнів до участі у конкурсах та проектах міжнародного рівня. У нас, здебільшого – це супровід одним вчителем одного учня. У Швейцарії – на один проект залучають учнів з різних країн та надають консультації одночасно кілька науковців з різних галузей знань.

Сеніна Наталія Олександрівна, практичний психолог Чернігівського ліцею № 32. презентувала учасникам семінару результати діагностики учнів ліцею щодо рівня їх соціалізації в рамках спільного експерименту з Інститутом обдарованої дитини НАПН України. Експеримент, що триває другий рік надав вагомі результати, які враховано класними керівниками для побудови й проведення виховних заходів з учнями (виховних годин, квестів, спільних учнівсько-батьківських заходів), а також надано індивідуальні консультації учням, підібрано корекційно-розвивальні програми для групової роботи психолога з учнями.

Ксенія Аантоліївна Андросович, канд.психол.наук,завідувач відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості ІОД НАПН України, представила попередні результати експериментальної діяльності за темою «Соціалізація старшокласників засобами Інтернет-технологій»(2016-2017рр.). До експерименту включено 19 освітніх закладів України. Особливу увагу було приділено вивченню впливу мережі Інтернет на соціалізацію обдарованих учнів, визначенню позитивних та негативних факторів впливу. Серед негативних проявів Інтернет соціалізації виокремлено: порушення психофункціонального стану користувачів, незахищеність особистої інформації; неадекватне сприйняття ситуації через недостовірність та неструктуроване нагромадження інформації; проблеми в навчанні й вихованні через розбіжність мережевих і реальних суспільних норм і цінностей відхід від реального життя; неможливість налагодити контакти з реальними людьми, обмеження традиційних видів діяльності (спілкування, гри); фінансові витрати тощо).

Людмила Василівна підкреслила, що співпраця з ІОД НАПН України (з 2016 року) є плідною та надихає педагогічний колектив підходити до своєї справи більш науково, спонукає на креативну підготовку додаткових навчальних матеріалів до уроків з використанням Інтернет-технологій.
Змістовними були й інші доповіді, що зазначені у програмі семінару.

Висновки.
Підводячи підсумки насиченого дводенного заходу, учасниками визнано, що тема науково-практичного семінару є вкрай актуальною, такою, що потребує рішення широкого кола наукових та практичних проблем, з нею пов’язаних.
У глобальній мережі міститься велика кількість ресурсів, що впливають на розвиток обдарованого учня та містить як позитивний так і негативний вплив – це варто враховувати.
Оскільки, Інтернет допомагає й значно полегшує встановлювати й здійснювати комунікацію, об’єднуватися за інтересами за посередництва соціальних мереж, тому учитель може й має виступити наставником у соціалізації особистості школяра з інноваційним підходом і застосуванням засобів Інтернету.
Недослідженими ще залишаються питання соціально-психологічної адаптованості обдарованих учнів в умовах інформаційно-освітнього середовища, вивчення факторів впливу на їх професійне самовизначення і самореалізацію. Потребують розробки методичних рекомендацій для педагогічних працівників, психологів, батьків з означеної проблематики.
Доцільним визнано продовжити спільну експериментальну діяльність.