Інститут обдарованої дитини НАПН України
Відвідувачам
Вченим
    наукова тематика
    заходи та семінари
    виконані програми
    результати впровадження
    анонси та новини
    аpхів новин
    електрона бібліотека
    дайджест
    аспірантура
    видання

Педагогам та психологам
    семінари та тренінги
    методичне забезпечення

Батькам
    семінари та тренінги
    консалтинговий центр
    література
    перелік базових шкіл
    регіональна система
    МАН

 Документи ІОД
 наукова тематика
 Методичне забезпечення
Опитування
На ваш погляд обдарованість дитини - це вроджена характеристика чи набута?

вроджена (генетично закладена)
більше вроджена, ніж набута
однаково
більш набута ніж вроджена
набута (розвинулась в процесі життя)
Для участі в опитуваннях Ви повинні увійти або зареєструватися
Нові документи
Положення про проведе...
Положення про VІ Всеук...
ICYS_Info2018...
Положення про V Всеукр...
Положення про Всеукра...
Події
Спецкурси для педагогів від Регіонального центру
Спецкурси для педагогів дошкільних навчальних закладів від Івано-Франківського регіонального центру Інституту обдарованої дитини НАПН України

Влітку та на початку осені Регіональний центром була започаткована низка цікавих науково-практичних заходів та спецкурсів для педагогів.

06.11.2015 Кількість фото: 6
З 02 по 12 червня 2015 року спецкурс «Виховання і розвиток обдарованої дитини раннього та дошкільного віку» для педагогів дошкільних навчальних закладів.
13 жовтня 2015 року семінар – практикум «Психологічні особливості формування та розвитку ціннісно-смислової сфери обдарованих дітей».
27 жовтня 2015 року семінар – практикум «Розвиток креативності та обдарувань молодших школярів» для вчителів початкової школи.
29 жовтня 2015 року в рамках школи новаторства з проблеми «Впровадження інтернет-технологій в освітній процес» відбувся обласний семінар-практикум для педагогів гуманітарного циклу.

З 02.06 по 12 червня 2015 року на базі навчального корпусу Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, у рамках співпраці з регіональним центром Інституту обдарованої дитини НАПН України проведено для педагогів дошкільних навчальних закладів спецкурс «Виховання і розвиток обдарованої дитини раннього та дошкільного віку».
Метою вивчення спецкурсу було сформувати у педагогів здатність до виявлення, виховання і розвитку нахилів, здібностей та обдарованості у дітей дошкільного віку на основі врахування їх індивідуальних особливостей, уміння застосовувати розвивальні педагогічні технології та методики, що забезпечують гармонійний розвиток дитини.
У роботі взяли участь: Наталія Кирста, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Прикарпатського національного університету імені В.Стефаника; Оксана Микитин, завідувач центру Інституту обдарованої дитини; Галина Нижник, практичний психолог дошкільного начального закладу «Дударик» Коломийської міської ради.
Наукові співробітники розкрили суть основних понять обдарованості, охарактеризували вікові періоди, ознайомили із психологічними особливостями розвитку обдарованих дітей від 1 до 6 років. В ході навчального спецкурсу, учасники мали можливість розглянути провідні види діяльності дошкільників на різних вікових етапах, проблеми розвитку обдарованих дітей та обговорити етапи психолого-педагогічної підтримки і розвитку обдарованості дітей дошкільного віку.
Практичні заняття Галини Нижник були присвячені активізації знань педагогів щодо обдарованості у дітей дошкільного віку, стимулювання їх до пошуку способів розвитку здібностей малят, ознайомлення з вправами та іграми, які можна використовувати для розвитку пізнавальних психічних процесів дошкільників та рекомендаціями для виховання і навчання обдарованих дітей.
За відгуками, в процесі спецкурсу педагоги дошкільних навчальних закладів сформували знання про фізіологічні, психологічні характеристики і особливості, механізми розвитку дітей дошкільного віку та уміння діагностувати та оцінювати рівень розвитку дитини від 1 до 6 років; добирати та застосовувати педагогічний інструментарій для цілеспрямованого розвитку та саморозвитку обдарованих дітей раннього і дошкільного віку.

13 жовтня 2015 року у співпраці з регіональним центром Інституту обдарованої дитини НАПН України проведено семінар – практикум для педагогів зі стажем роботи до 5 років (другий рік навчання) на тему «Психологічні особливості формування та розвитку ціннісно-смислової сфери обдарованих дітей».
Оксана Микитин, завідувач центру зосередила увагу на тому, що саме гуманістичні теорії розуміння особистості вплинули на сучасні інновації в освіті. Зовнішні орієнтири поведінки, поступово замінюється на формування внутрішніх регуляторів поведінки. Йдеться про ціннісно-смислову сферу. Оскільки всяка людська діяльність має три підсистеми: задум, реалізація і наслідок. Без задуму не може бути взагалі будь-якої осмисленої діяльності. Задум передбачає дати відповіді на запитання – що треба зробити (мета), як це зробити (план) і для чого, який сенс діяльності (цінність). Ціннісні орієнтації виконують роль вищого орієнтувального критерію людини в світі.
Старший викладач кафедри педагогіки і психології ІФОІППО Наталія Глинянюк провела майстер-клас «Психологічні особливості формування та розвитку ціннісно-смислової сфери обдарованих дітей», на якому детально ознайомила колег з послідовністю проявів в формах свідомості особистості учня ціннісних орієнтацій. Йшлось також і про створення розвивального середовища через взаємодію педагога та учня.
В ході заняття педагоги визначили, що оптимальними для формування ціннісних орієнтацій учнів є такі педагогічні умови: організація та стимулювання рефлексивної діяльності учнів для орієнтації на ті чи інші цінності; і цим самим тренування совісті; розробка й упровадження спеціального курсу знань, що інформує про цінності; використання діалогових технологій під час роботи з формування ціннісних орієнтацій; включення дітей в суспільно корисну діяльність.
Молоді педагоги прийшли до висновку, що важливим завданням роботи з учнями є формування світоглядних ціннісних структур особистості.

27 жовтня 2015 року на базі навчального корпусу Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, у рамках співпраці і з регіональним центром Інституту обдарованої дитини НАПН України проведено семінар – практикум для вчителів початкової школи на тему «Розвиток креативності та обдарувань молодших школярів».
З роллю вчителя у креативному підході до організації навчання, умовами формування креативності учнів, їх самовираженні в освітньому середовищі ознайомила завідувач Івано-Франківського регіонального центру Інституту Оксана Микитин.
Йшлося також і про методичні аспекти продуктивного навчання. Катерина Постова, науковий співробітник відділу підтримки обдарованості та міжнародної співпраці зосередила увагу педагогів на комплексі методів та прийомів, відібраних відповідно до етапу інтерактивного заняття продуктивного, дослідницького характеру, використання яких дає змогу швидко та ефективно підготуватися до проведення будь-якого типу уроку з використанням активних форм навчання.
Учасники семінару мали можливість попрактикуватись у способах стимуляції креативності дітей, створенні розвивального середовища через взаємодію педагога та учня, обговорити параметри креативності та сучасні методи взаємодії вчителя з учнями, що сприяють активізації пізнавальної діяльності школярів на тренінгу «Розвиток креативності та обдарувань молодших школярів», який провела Марія Семенів, психолог–методист Черніївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Тисменицької районної ради.
Вчителі початкових класів дійшли висновку, що головним джерелом креативності є практика.

29 жовтня 2015 року в рамках школи новаторства з проблеми «Впровадження інтернет-технологій в освітній процес» відбувся обласний семінар-практикум для педагогів гуманітарного циклу.
Організатором заходу виступив Івано-Франківський регіональний центр Інституту обдарованої дитини НАПН України спільно з Івано-Франківським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.
Своїм досвідом та досягненнями у даній сфері поділився вчитель англійської мови Коломийської ЗОШ I-III ступенів №6 Граціанський Володимир Анатолійович. Темою майстер-класу було «Використання інноваційних педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення якості навчання учнів». Сам захід складався з двох частин: теоретичної та практичної, на якій вчителі мали змогу самі спробувати розробити форум для мотивації та підвищення якості навчання учнів.
«Ми маємо просувати вперед освіту в плані використання технічного процесу. Ми повинні йти в ногу з нашими учнями. Не може більше сучасний вчитель залишатися на рівні крейди і дошки». – стверджує Володимир Граціанський.
На майстер – класі було проведено методичний діалог, який дозволив учасникам заходу зробити висновки про необхідність створення умов для особистості школяра, який має вільно проявляти свої здібності.